Mergi la continut
AUTONET

Kia accelerează popularizarea automobilelor electrice prin dezvăluirea modelului EV5 și a altor două concepte la evenimentul „Kia EV Day”


- Kia își prezintă strategia globală privind automobilele EV la evenimentul „EV Day”, care urmează să fie organizat anual
- Accelerarea „revoluției EV” cu gama extinsă de modele electrice și creșterea infrastructurii de încărcare
- Kia dezvăluie trei noi modele electrice din clasa medie și mică
- Kia EV5: un SUV compact electric, care intră deja în producție, conceput pentru a satisface nevoile familiilor din Generația Y (milenialii)
- Kia Concept EV3: viziunea Kia pentru un SUV compact electric, care este atât practic, cât și captivant de condus
- Kia Concept EV4: redefinește sedanul electric modelat de filozofia de design „Opposites United”
- Kia va îmbunătăți experiența clienților cu aplicații integrate, hub-uri offline și tehnologie AI generativă

(Seul) 12 octombrie 2023 - Kia Corporation a dezvăluit astăzi trei noi modele 100% electrice din clasa medie și mică la „Kia EV Day”, evenimentul anual al mărcii organizat în Coreea de Sud, reafirmând strategia sa globală ambițioasă de a conduce și accelera „revoluția EV”.



În timpul evenimentului, marca a prezentat viziunea sa intitulată „EVs for all” (mașini EV pentru toți) și strategia de a-și extinde gama de modele electrice în mod semnificativ și rapid. După ce s-a impus cu succes ca o marcă de automobile electrice odată cu lansarea modelelor EV6 și EV9, Kia a arătat cum își extinde acum gama și mai mult cu trei noi modele electrice din clasa medie și mică care oferă mai multor categorii de clienți opțiuni și acces la automobilele electrice.



Prezentarea a avut ca punct central debutul modelului EV5, un SUV electric compact pentru familiile mileniale (Generatia Y), precum și introducerea a două modele concept. Kia Concept EV3 își propune să ofere beneficiile modelului Kia EV9 într-un SUV compact, în timp ce Kia Concept EV4 reimaginează sedanurile electrice cu un design uimitor. Pe lângă dezvăluirea gamei, evenimentul a prezentat strategia Kia pentru automobilele electrice, menită să îmbunătățească confortul și încrederea clienților și să abordeze preocupările comune, inclusiv infrastructura de încărcare.

„Kia se concentrează foarte mult pe furnizarea de soluții la preocupările care continuă să provoace ezitare atunci când vine vorba de achiziționarea unui automobil electric. Vom îndeplini așteptările clienților oferind o gamă completă de automobile electrice la diferite paliere de preț și vom îmbunătăți disponibilitatea infrastructurii de încărcare”, a declarat Ho Sung Song, președinte și CEO.



„În calitate de furnizor de soluții de mobilitate sustenabilă, tranziția Kia la automobilele electrice este o necesitate, nu o opțiune. Prin dezvoltarea tehnologiei avansate EV, prin design îndrăzneț și servicii intuitive și aplicându-le întregii noastre game de automobile electrice, scopul nostru final este să oferim valoarea unică Kia cât mai multor oameni. Accelerarea către electrificare începe acum.”

De asemenea, constructorul sud-coreean și-a dezvăluit planurile privind diferitele moduri de îmbunătățire a experienței oferite clienților. Acestea includ eficientizarea diferitelor funcții într-o aplicație pentru smartphone ușor de utilizat, introducerea de noi servicii în locațiile fizice și furnizarea clienților de servicii de inteligență artificială (AI) în automobil.



„Kia își propune să ofere soluții de mobilitate sustenabilă și să îndeplinească nevoile clienților noștri prin eliminarea dificultăților percepute. Dorim să facem întreaga călătorie a clienților, de la interacțiunile digitale la mediul offline până la interacțiunile în mașină, cât mai ușoare și plăcute posibil. Aceasta include etapele de pre-cumpărare, cumpărare și post-cumpărare”, a spus Charles Ryu, Head of Brand and Customer Experience Division.

„Vom continua să îndeplinim nevoile clienților noștri prin noi platforme și tehnologii digitale, astfel încât să putem găsi în continuare modalități mai bune de a merge mai departe. Pentru că în centrul ADN-ului Kia se află promisiunea noastră de a oferi soluții de mobilitate sustenabilă mai avansate care îmbunătățesc viața oamenilor.”

Scopul mărcii este să atingă o țintă anuală de vânzări de un milion de automobile electrice până în 2026 și să o crească la 1,6 milioane de unități pe an până în 2030, țintă determinată de produsele și inițiativele dezvăluite astăzi.

Strategia Kia pentru automobilele electrice: extinderea gamei EV și a infrastructurii de încărcare pentru a face automobilele electrice mai accesibile clienților
Kia și-a anunțat planul de a dezvolta o gamă largă de automobile electrice, cu prețuri cuprinse între 30.000 USD și 80.000 USD, pe baza modelelor existente, cum ar fi EV6 și EV9, precum și oferte viitoare adaptate pentru popularele segmente B și C. Marca își propune să introducă automobile electrice mai mici precum EV5, EV4 și EV3, cu prețuri cuprinse între 35.000 USD și 50.000 USD, pentru a accelera adoptarea pe scară largă a automobilelor electrice.

Pe piețele emergente cu rate mai lente de adoptare a automobilelor EV, lansarea inițială se va concentra pe modelele EV6 și EV9, cu lansări ulterioare de modele strategice, inclusiv EV5, EV4 și EV3. Această abordare urmărește diversificarea ofertei de produse și satisfacerea diferitelor preferințe ale clienților.

Eforturile sunt în desfășurare pentru a stabili un sistem fiabil pentru producția de automobile electrice și furnizarea de baterii, cu obiectivul mărcii de a-și extinde unitățile globale de producție de automobile electrice la un total de opt până în 2025. Aceste fabrici vor cuprinde departamente de cercetare, dezvoltare, producție și aprovizionare, cu Coreea de Sud servind ca punct central. În Europa, se va concentra pe producția de automobile electrice de clasă mică și medie, în timp ce în China, accentul se va pune pe automobilele electrice de dimensiuni medii și mari. Modelele EV concepute strategic, adaptate piețelor emergente vor fi produse în India. De asemenea, Kia intenționează să introducă o gamă diversă de modele EV în America de Nord, ca răspuns la Legea privind reducerea inflației (IRA - Inflation Reduction Act). În plus, marca înființează în mod activ asociații comerciale de tip „joint venture” pentru baterii pentru a asigura un sistem global stabil de aprovizionare cu baterii, sincronizat cu rețeaua sa globală de producție de automobile electrice.

Gama de modele Kia EV: O gamă cuprinzătoare de modele care se extinde rapid pentru a satisface diverse nevoi ale clienților
Fiecare model electric joacă un rol strategic cheie în accelerarea tranziției către automobilele electrice prin extinderea atractivității și democratizarea modelelor EV către o arie demografică de clienți în continuă creștere.



Deși fiecare model este creat în mod unic pentru a satisface nevoile specifice și diverse ale clienților, ele împărtășesc elemente comune, cum ar fi tehnologia de ultimă oră a platformei electrice a mărcii, filosofia inovatoare de design „Opposites United” și strategia sustenabilă privind culoarea, materialul și finisajul (CMF). Aceasta din urmă implică încorporarea sustenabilității la scară prin acțiune, cum ar fi utilizarea a zece articole sustenabile obligatorii în construcția fiecărui model, inclusiv plasticul bio, vopseaua bio și PET-ul reciclat sau covorașele din plasă de pescuit reciclată.

SUV-ul Kia EV5: conceput și proiectat pentru a satisface nevoile și dorințele familiilor mileniale
Kia EV5, al treilea model electric dedicat din gama sa, este construit pe platforma dedicată EV a mărcii, E-GMP. Acesta introduce o nouă eră a mobilității electrice și un design SUV distinctiv. Având o formă modelată de filozofia de design unică a mărcii „Opposites United”, EV5 combină versatilitatea excepțională și confortul remarcabil cu tehnologia avansată, performanța dinamică și sisteme de siguranța de avangardă pentru a oferi un automobil armonios echilibrat.

EV5 are un interior care reimaginează complet spațiul interior al automobilului. Inspirându-se din designul SUV-ului mai mare EV9, lansat recent, oferă un spațiu interior extins, care este mai aproape ca și concept și execuție de conceptul de „home lounge” decât de un habitaclu tradițional de mașină.



Sistemul de propulsie electric și experiența de condus
Modelul EV5 va fi oferit pe platforma EV dedicată a companiei, E-GMP, oferind o bază solidă pentru performanța automobiluliu și contribuind la dinamica sa de condus generală excelentă. Producția modelului EV5 va avea loc atât în China, cât și în Coreea de Sud, iar piața chineză va avea acces la trei variante: standard, cu autonomie extinsă și AWD cu autonomie extinsă.

Modelul standard, echipat cu un pachet de baterii de 64 kWh și un motor de 160 kW, este de așteptat să aibă o autonomie de rulare de 530 km per încărcare, conform standardelor CLTC - China Light Duty Vehicle Test Cycle (China). Modelul cu autonomie extinsă, cu o baterie de 88 kWh și același motor de 160 kW, își propune să atingă o autonomie de 720 km per încărcare. Modelul AWD cu autonomie extinsă va avea un pachet de baterii de 88 kWh și o putere combinată de 230 kW, cu un motor pentru axa față de 160 kW și un motor pentru axa spate de 70 kW. Cu modelul AWD, Kia vizează o autonomie de rulare de 650 km pe baza standardelor CLTC. În plus, modelul oferă capacitatea de încărcare rapidă, permițând încărcarea bateriei de la 30% la 80% din capacitate în 27 de minute.



Pentru Coreea de Sud, toate variantele modelelor EV5, inclusiv versiunile standard, cu autonomie extinsă și AWD cu autonomie extinsă, sunt în curs de dezvoltare, potențialele ajustări fiind luate în considerare. Modelul standard va avea o baterie de 58 kWh și un motor pentru axa față de 160 kW. Modelul cu autonomie extinsă va avea o baterie de 81 kWh și același motor pentru axa față de 160 kW. Modelul AWD cu autonomie extinsă va include un motor suplimentar pentru axa spate de 70 kW, rezultând o putere combinată de până la 225 kW. Autonomia de rulare a fiecărui model va fi adaptată pentru a răspunde cerințelor pieței.
Bateria modelului EV5 a fost proiectată pentru a funcționa eficient în toate cele patru sezoane, chiar și în condiții de vreme extrem de caldă și rece. Un sistem avansat al pompei de căldură, o caracteristică deja populară a modelului EV6, a fost încorporat pentru modelul EV5 pentru a gestiona temperatura bateriei, asigurând o performanță constantă indiferent de condițiile externe.

Va oferi un sistem de frânare regenerativă și un sistem „i-Pedal” care le permite șoferilor să încetinească și să accelereze folosind o singură pedală, reducând astfel oboseala și sporind confortul condusului.

„Piața de automobile electrice se extinde de la un sistem de „catering” pentru un grup inițial mai mic de clienți la o majoritate mai largă de clienți. În calitate de lider în marea tranziție EV, ne-am extins rapid gama de modele electrice dincolo de modelele EV6 și EV9 pentru a include o varietate de modele din clasa medie și mică, cum ar fi EV5. Gama noastră competitivă și în creștere de automobile EV va accelera popularizarea automobilelor electrice și va oferi consumatorilor mai multe opțiuni din care să aleagă”, a declarat Spencer Cho, Head of Global Business Planning Sub-Division.

„Kia EV5 nu este doar următoarea completare a gamei noastre de automobile electrice care se extinde rapid, ci și întruchiparea modului în care vom accelera revoluția EV. Pentru noi, este reprezentarea perfectă atât a viitoarei noastre strategii privind automobilele electrice, cât și a angajamentului nostru de a accelera tranziția la nivel mondial către automobilele electrice.”



Modelul EV5 va fi disponibil și într-o versiune GT, oferind opțiuni suplimentare de performanță și experiență de condus captivantă. Mai multe informații despre versiunile de echipare ale modelului EV5 GT vor fi dezvăluite mai târziu.

Infotainment și conectivitate
Cabina spațioasă, ușoară și bine ventilată a modelului EV5 este echipată cu tehnologie de infotainment și conectivitate de ultimă oră, care îmbunătățește eficiența și confortul în fiecare călătorie, permițând în același timp ocupanților să rămână implicați în siguranță în lumea digitală în timp ce călătoresc.

Interiorul este echipat cu sistemul de infotainment „Navigation Cockpit” (ccNC) și permite actualizări software prin satelit. Acesta încorporează un afișaj panoramic extins, care combină un panou de bord de 12,3 inch și un sistem infotainment de 12,3 inchi, împreună cu un display pentru controlul climatizării de 5 inch. Aceste caracteristici oferă șoferului informații și conținut cuprinzător pentru o experiență de condus confortabilă și captivantă.



Noua interfață grafică „Unified Graphical User Interface” (GUI) a mărcii este aplicată între ecranele audiovizuale, de navigare și telematică (AVNT), iar sistemul „Control Display Unit” (CDU) asigură o consistență îmbunătățită a afișajului informațiilor. Meniurile, cu navigare simplă, oferă o utilizare îmbunătățită a funcțiilor specifice automobilelor electrice și permit șoferilor să monitorizeze dintr-o singură privire aspecte precum autonomia și încărcarea automobilului electric. Fluxul continuu de informații este sporit și mai mult de un sistem HUD (Head Up Display) oferit opțional pentru parbriz.

În întreaga cabină, butoanele fizice sunt reduse la minimum. Sub ecranul central AVNT, patru taste ascunse asigură o funcție de pornire/oprire împreună cu sistemul AVNT și sistemul de control al încălzirii, ventilației și aerului condiționat (HVAC); anterior, aceste sisteme ar fi avut nevoie de 17 butoane pentru a fi operate.

Sistemul de climatizare cu trei zone permite controlul individual pentru șofer, pasagerul din față și ocupanții din al doilea rând de scaune, în timp ce o funcție „after-blow” reduce mirosurile provenite de la aerul condiționat, asigurând un mediu plăcut în cabină pentru toți ocupanții.

Clienții își pot menține modelul lor EV5 actualizat în mod constant prin îmbunătățirea funcțiilor și serviciilor digitale ale SUV-ului, fără a fi nevoie să ducă automobilul la o reprezentanță. Dincolo de caracteristicile standard, Kia Connect Store oferă o gamă largă de opțiuni pentru a spori performanța automobilului și plăcerea de utilizare.

Caracteristici de siguranță și confort
EV5 este echipat în total cu șapte airbag-uri. Pe lângă tehnologia de ultimă generație a centurii de siguranță, structura sa este proiectată pentru o rezistență optimă. Desigur, aceasta este oferită alături de cele mai recente sisteme avansate de asistență pentru șofer (ADAS) ale mărcii și o gamă de tehnologii siguranță activă.

Modelul vine echipat cu sistemele „Highway Driving Assist 2 (HDA2)”, care ajută șoferii să mențină distanța, să rămână centrați pe bandă și să ajusteze poziționarea laterală.

Cu o simplă atingere a cheii inteligente „Kia Digital Key 2”, clienții pot activa sistemul „Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2)” al automobilului. Această tehnologie permite SUV-ului să fie parcat singur fără a fi nevoie de intervenția șoferului, fie că acesta se află în interiorul sau în afara automobilului. De asemenea, funcția de ieșire inteligentă și o funcție de manevrare de la distranță a mașinii oferă șoferilor o liniște suplimentară atunci când navighează în spațiile de parcare înguste. Aceste caracteristici contribuie la o experiență de condus și parcare mai relaxată și plăcută.

Folosind senzori cu ultrasunete pentru a detecta obstacolele, sistemul „RSPA 2” manevrează automat automobilul în spațiul de parcare desemnat, controlând accelerația, frânele și schimbarea vitezelor. De asemenea, sistemul acționează automat frânele dacă un obiect reprezentând un obstacol este detectat în calea acestuia. De asemenea, dispune de sistemul „Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)” pentru a preveni coliziunile cu automobilele care se apropie în timpul deplasării înapoi.

Au fost făcute eforturi pentru a îmbunătăți utilizarea energiei în modelul EV5 prin încorporarea funcțiilor „Vehicle-to-Load (V2L)” și „Vehicle-to-Grid (V2G)”. Cu ajutorul sistemului V2L, bateria de înaltă tensiune poate furniza energie dispozitivelor electronice externe. Kia se va concentra pe lansarea sistemului V2G în regiunile în care există infrastructura necesară, permițând partajarea surplusului de energie a bateriei cu rețeaua de încărcare.

Multiple opțiuni de configurare a scaunelor
EV5 este disponibil cu o gamă de scaune cu material textil eco-friendly din PET reciclat și huse din piele Bio-PU. Această abordare inovatoare transformă cabina spațioasă a modelului EV5 dintr-un loc în care ocupanții stau în timpul călătoriei, într-un mediu ultra-confortabil, extrem de practic și inspirant, care răspunde nevoilor familiilor din Generația Y și asigură o experiență plăcută de fiecare dată când aceștia intră în automobil.

În partea din față a automobilului, scaunele de tip bancă (numai pentru piața chineză), combinate cu iluminarea ambientală, oferă un spațiu confortabil pentru ocupanți. Cotiera consolei centrale încorporează, de asemenea, o masă și un spațiu de depozitare, sporind gradul de utilizare al automobilului.

Scaunele rabatabile sunt proiectate pentru a preveni disconfortul spatelui și al coloanei vertebrale, cu unghiul pentru spate reglabil continuu. Scaunele relaxante au o funcție de masaj cu patru moduri, cu trei niveluri de intensitate, permițând ocupanților să aleagă setarea individuală favorabilă în timpul încărcării, lăsându-i să se simtă complet odihniți atunci când își reiau călătoria. Scaunele oferă niveluri excepționale de confort sporit, datorită masajului oferit de cele șase celule de aer, suportului lombar în patru direcții, funcției de încălzire și ventilație în trei trepte și suportului pentru picioare. Scaunele sigure ale modelului, echipate cu trei airbag-uri și o tetieră reglabilă în patru direcții, asigură o protecție optimă a pasagerilor.

Când ajung la destinație, familiile pot transforma în mod eficient partea din spate a automobilului într-un dormitor datorită banchetei de tip ”camping”, pliabilă la 0 grade din al doilea rând de scaune care oferă o suprafață plană. Acestea se pot bucura de alimentele depozitate in frigiderul/încălzitorul din consola din spate. Unitatea oferă funcții de încălzire a alimentelor și de răcire a băuturilor într-un un interval de temperatură de la 5 la 55 de grade Celsius și o capacitate de 4,0 litri. Poate fi folosit în numeroase moduri, cum ar fi menținerea caldă a micului dejun în timpul călătoriei, încălzirea băuturilor precum ceaiul și cafeaua și depozitarea băuturilor reci și a apei în timpul excursiilor de vară.

Desigur, designerii de interior ai modelului EV5 s-au gândit și la o caracteristică care să le permită ocupanților să se bucure de mâncarea lor, indiferent dacă aleg să ia masa în aer liber sau în habitaclu. Ei au proiectat un panou de portbagaj „Multi Table”, extrem de versatil, care poate fi transformat instantaneu într-o masă.

Kia Concept EV3: Oferă tehnologia, caracterul practic și designul SUV-ului emblematic într-o formă compactă
Conceptul EV3 reprezintă viziunea mărcii pentru un CUV compact electric care îmbină fără efort caracterul practic cu bucuria de a conduce. Oferă utilizatorilor tehnologia, caracterul practic și designul SUV-ului „navă-amiral” Kia EV9, într-o formă compactă și accesibilă. Deși aceste calități pot părea incompatibile pentru unii, furnizarea de soluții de design creative și inovatoare prin fuzionarea surselor aparent contrastante se află în centrul filosofiei de design „Opposites United” dezvoltată de Kia. Și în cazul Conceptului EV3, designerii Kia s-au inspirat într-o mare măsură de la pilonul „Joy for Reason” al filozofiei de design.



„Bucuria poate fi văzută ca antiteza rațiunii. Unul este un răspuns pozitiv, emoțional, iar celălalt este derivat din logică. Când cele două sunt combinate, totuși, calitățile lor contrastante se îmbină într-un design puternic și de mare impact”, a declarat Karim Habib, vicepreședinte executiv și șef al Centrului de design global Kia.

„Cu Concept EV3, influența pilonului „Joy for Reason” este evidentă în calitățile contrastante ale unei caroserii robuste combinate cu o siluetă dinamică. În plus, tratarea neașteptată a volumelor și a graficii se interconectează simultan unele cu altele, creând un design logic, dar emoționant.”



Conceptul de design al cabinei, cu parbrizul împins înainte și linia lungă a plafonului în pantă, creează o siluetă unică. Arhitectura robustă a arcurilor pătrate ale roților, tăiate în unghiuri asimetrice, rezultă într-o logică neașteptată și creează o impresie puternică. Acest lucru, la rândul său, este în contrast cu geamul ce înconjoară mașina și stâlpul C deconectat, care leagă suprafețele vitrate și conferă plafonului un efect de plutire.

În interior, Concept EV3 îmbină caracterul practic excepțional cu ambianța și designul transformator al cabinei. Ca și în cazul exteriorului automobilelor, pilonul „Joy for Reason” are o influență fundamentală, îmbinând valori aparent opuse pentru a executa un limbaj precis de design al produsului, rezultând o cabină în care se simte un sentiment de bucurie în timpul călătoriei, oferind în același timp spațiu amplu pentru a susține un stil de viață activ odată ce ocupanții ajung la destinație.



De asemenea, habitaclul său oferă un mediu care promovează bunăstarea emoțională. Îmbunătățită de sistemul de iluminare delicat, forma și suprafața convingătoare, ultra-curată a tabloului de bord, realizate prin linii de caracter rafinate, creează un simț vizual expansiv pentru a oferi posibilitatea de oportunități nelimitate în fiecare călătorie.

Designul avansat al scaunelor ergonomice și materialele ecologice, în conformitate cu spiritul mărcii de a atinge sustenabiltatea la scară, se combină cu mese mici care se rotesc pe lungime, poziționare și unghi. Împreună cu mișcarea scaunelor, mesele acceptă patru moduri de îmbunătățire a experienței clienților – Focus, Social, Refreshing și Storage. Scaunul din spate rabatabil de tip bancă este la fel de flexibil și poate fi pliat fără efort în sus, permițând depozitarea bagajelor voluminoase, cum ar fi scuterele și bicicletele electrice.



Kia Concept EV4: redefinirea esenței unui sedan electric
Conceptul EV4 reprezintă simplitatea pilonului „Power to Progress” al filozofiei de design „Opposites United”. Pilonul „Power to Progress” se concentrează pe abilitățile, expertiza și creativitatea dezvoltate în timpul recentei ere a transformării conduse de design a mărcii Kia. Această abordare alimentează crearea de produse inovatoare care transcend stabilirea de noi standarde pentru designul automobilelor individuale pentru a redefini sectoare întregi. Acesta este cazul Conceptului EV4.



Formatul său cu patru uși ar putea sugera că ar trebui să fie clasificat ca un sedan. Cu toate acestea, liniile puternice și de impact ale modelului reprezintă nu doar un alt sedan, ci un tip complet nou de sedan electric, care reprezintă un simbol al inovației.

Inspirat de pilonul „Power of Progress” și manifestat printr-o fuziune armonioasă a liniilor diagonale geometrice încrezătoare și a suprafețelor ample, dar tehnice, Concept EV4 reprezintă o nouă valoare, abordare, experiență pentru clienți și tipologie. Aspecte precum grila evocatoare joasă, silueta alungită și dinamică și spoilerul tehnicizat al plafonului, toate atributele amintesc de mașinile sport de curse și afirmă statutul Concept EV4 ca un tip complet nou de sedan electric.



O expresie facială agresivă completează silueta progresivă, tehnologică a modelului Concept EV4. Având o atitudine impunătoare, cu faruri amplasate vertical la marginile exterioare ale capotei și barei de protecție față, modelul simbolizează și mai mult hotărârea mărcii de a depăși limitele și de a accelera revoluția EV.

Interiorul prezintă o structură orizontală elegantă și spațioasă, încorporând elemente de design stilate care acordă prioritate șoferului fără a-i împiedica vederea.
Pentru a realiza acest lucru, designerii Kia au plasat un panou de control al aerului condiționat care poate fi ascuns în consola centrală atunci când nu este utilizat și au aplicat orificii de aerisire „pin-style” care oferă flexibilitatea de a schimba structura, printre alte rafinamente ale designului interior.



Ambianța de tip „cocon” a cabinei permite șoferului să interacționeze cu automobilul într-un mod nou și discret. Prezentat prin intermediul ecranelor digitale duble, un panou de instrumente subțire oferă niveluri subtile de orientare pentru șofer, ajutându-l să-și elibereze mintea de distrageri ale atenției și să se pregătească pentru sarcinile viitoare.

Concept EV4 vine cu o nouă caracteristică „Mind Modes” care ajustează iluminarea ambientală și modelele animate de ventilație. În modul „Perform”, șoferului i se prezintă toate informațiile de care are nevoie pentru a performa în mod optim și pentru a profita la maximum de timpul său. În schimb, modul „Serenity” oferă o gamă largă de grafici digitale pentru a crea o ambianță mai relaxată pentru reflecție și refacere.



Extinderea infrastructurii de încărcare
În căutarea de a ajuta abordarea provocării permanente a infrastructurii de încărcare fiabilă și disponibilă, marca extinde activ rețelele globale de încărcare. În America de Nord, Kia și-a anunțat decizia de a adopta „Standardul de încărcare nord-american” (NACS) pentru automobilele lor electrice începând cu al patrulea trimestru al anului 2024. Această mișcare le va oferi clienților Kia acces la aproximativ 12.000 de stații de încărcare Tesla Supercharger.

Ca parte a unei coaliții formată din șase grupuri OEM, Kia lucrează la construirea a 30.000 de stații de încărcare rapidă în America de Nord până în 2030 pentru a aborda problemele legate de accesibilitatea încărcării. În Europa, a colaborat cu patru grupuri OEM pentru a crea IONITY, instalând 2.800 de stații de încărcare rapidă de-a lungul autostrăzilor cheie. Scopul este de a avea un total de 7.000 de stații operaționale în Europa până în 2025, oferind opțiuni eficiente de încărcare pentru proprietarii de automobile electrice ai mărcii.

Noua experiență Kia EV: elevarea modului de a călători al clienților la nivelul următor
Pentru a accelera revoluția EV și pentru a furniza o ofertă diversă și cuprinzătoare tuturor clienților săi, marca va valorifica toate aspectele legate de călătoria clienților, asigurându-se astfel că adoptarea automobilelor electrice este pe cât posibil, cât mai confortabilă și fără efort. Această strategie implică optimizarea fiecărui punct de contact cu clientul, de la pre-cumpărare până la experiența deținerii unui automobil electric.

În prima jumătate a anului 2024, aplicația „Kia App” este programată pentru lansare, cu scopul de a oferi clienților o experiență cuprinzătoare și fără probleme, de la cercetarea automobilelor și test drive până la finalizarea contractului.

Aplicația va include un chatbot AI pentru a ajuta clienții cu întrebările lor și pentru a oferi răspunsuri rapide. De asemenea, va oferi reduceri la primele de asigurare legate de produsele de asigurare. Caracteristica remarcabilă a aplicației este funcția „E-routing”, care utilizează starea curentă a bateriei automobilului pentru a sugera cea mai bună rută, luând în considerare stațiile de încărcare. Ecranul de start al aplicației va afișa informații despre localizare, cum ar fi restaurantele din apropiere, pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. Clienții pot gestiona convenabil portul de încărcare și pot monitoriza starea de încărcare a bateriei în timp real pe ecranul de pornire folosind funcția „Handle Layer” din aplicație.

De asemenea, Kia își propune să îmbunătățească experiențele offline ale clienților pentru a evidenția avantajele modelelor EV, cu eforturi existente precum „Digital City Store” și „EV Unplugged Ground” în Coreea de Sud, precum și „City Store” situat în afara Coreei de Sud. Planurile viitoare sunt de a înființa magazine exclusive pentru automobilele electrice în Statele Unite, Europa, China și India.

Valorificând tehnologiile VR (realitate virtuală) și MR (realitate mixtă), scopul este de a oferi experiențe captivante care să motiveze clienții să se implice mai profund cu produsele. De asemenea, eforturile se vor concentra pe îmbunătățirea capacităților reprezentanților de vânzări la nivel mondial din sectorul EV de a oferi servicii pentru clienți și introducerea de specialiști de produs adaptați pentru anumite regiuni, permițând suport personalizat și test drive aliniate cu caracteristicile unice ale fiecărei zone.

Kia este pregătită să îmbrățișeze tehnologia AI generativă pentru a revoluționa experiența în mașină, inclusiv prin parteneriat cu furnizori de top de modele AI generative pentru a lansa servicii inovatoare. Acest lucru va permite clienților să acceseze o gamă largă de servicii, cum ar fi gestionarea programelor, optimizarea rutei automobilelor electrice, planificarea călătoriilor, divertisment și asistență de urgență, prin simpla implicare în conversații cu asistentul AI. Tehnologia AI generativă va debuta odată cu modelul EV3 2024, cu integrare ulterioară în modelele EV4 și EV5 și îmbunătățiri continue prin actualizări prin satelit.

Viitoarele evenimente „EV Days”
În perioada următoare, Kia va continua să prezinte în fiecare an noi modele electrice, concepte și tehnologii inovatoare la evenimentul „EV Day” și va valorifica evenimentul ca platformă în care brandul își va prezenta strategia și viziunea progresivă pentru automobile electrice pentru mobilitatea viitoare.


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Corporation
Kia (www.kia.com) este o marcă globală de mobilitate cu viziunea de a crea soluții durabile de mobilitate pentru consumatori, comunități și societăți din întreaga lume. Fondată în 1944, compania Kia a oferit soluții de mobilitate pentru mai bine de 75 de ani. Cu 52.000 de angajați în întreaga lume, o prezență în peste 190 de piețe și unități de producție în șase țări, compania vinde astăzi aproximativ trei milioane de automobile pe an. Kia este în fruntea popularizării automobilelor electrificate și electrice cu baterie și dezvoltă o gamă tot mai mare de servicii de mobilitate, încurajând milioane de oameni din întreaga lume să exploreze cele mai bune modalități de a se deplasa. Sloganul de marcă al companiei - ‘Movement that inspires’ - reflectă angajamentul Kia de a inspira consumatorii prin produsele și serviciile sale.

Pentru mai multe informații despre Kia Corporation și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.


Despre Kia Europe
Kia Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 39 de piețe de comercializare din Europa și zona Caucaz.