Mergi la continut
AUTONET

Kia Motors Europe a înregistrat un record de vânzări pentru automobilele electrice și hibride într-un prim trimestru provocator


- Cota de piață Kia în Europa a crescut la 3.7% în primul trimestru al anului
- Vânzările totale în trimestrul 1 au scăzut cu 14.5% comparativ cu vânzările cele mai bune din istoria Kia, înregistrate în primul trimestru al anului 2019
- Vânzările automobilelor electrificate Kia cresc cu 20.8%, în ciuda declinului înregistrat de piața de automobile noi
- Modelele electrificate adună acum aproape 20% din vânzările totale Kia în Europa
- Noua gamă extinsă a modelelor Ceed înregistrează o creștere a vânzărilor de 18.8% față de aceeași perioadă a anului trecut

Frankfurt, aprilie 2020 - Kia Motors a înregistrat în primul trimestru al anului 2020 un record de vânzări în Europa pentru noile automobile hibride și electrice, în ciuda declinului vânzărilor totale de automobile, ca rezultat al perturbărilor cauzate de răspândirea epidemiei de coronavirus. De asemenea, Kia a înregistrat cea mai mare cotă de piață europeană din istoria sa în primul trimestru al anului 2020.



Conform noilor informații furnizate de ACEA* (European Automobile Manufacturers’ Association), vânzările totale Kia în Europa au scăzut ușor, la 113.026 unități în primul trimestru al anului 2020. Aceasta reprezintă o scădere de aproximativ -14.5% comparativ cu primul trimestru al anului 2019, când brandul a înregistrat cel mai mare record trimestrial al vânzărilor sale în Europa (132.174 unități). Totuși, acest declin a fost mai mic decât cel înregistrat în sectorul mai vast al industriei auto din Europa (-26.3% vânzări auto totale înregistrate în Europa, țările EFTA și UK). Ca rezultat, cota de piață Kia a crescut de la 3.2% în primul trimestru al anului 2019 la un maxim de 3.7% în primele trei luni ale anului 2020, cea mai mare cotă de piață înregistrată vreodată de Kia.

În ciuda unui început de an provocator, vânzările noilor modele electrificate Kia - hybrid, plug-in hybrid și electrice - au crescut cu 20.8%, la 21.340 unități. Modelele electrificate reprezintă acum aproape 20% din vânzările totale ale automobilelor noi Kia în Europa (18.9% din vânzările totale de automobile noi înregistrate de Kia Europe în primul trimestru al anului 2020), o creștere de la 13.4%  înregistrate în primele trei luni ale anului 2019.



Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a declarat: „Primele trei luni ale anului 2020 au constituit o provocare pentru întreaga industrie auto datorită distanțării sociale și a măsurilor de izolare adoptate în multe dintre piețele europene. Totuși, am văzut o creștere a vânzărilor gamei de automobile hibride și electrice Kia - toate gamele de modele electificate pe care le vindem în Europa au înregistrat creșteri ale vânzărilor în acest trimestru. Lansarea noilor modele plug-in hybrid, îmbunătățirea disponibilității automobilelor electrice și familia extinsă a modelului Ceed au impulsionat de asemenea vânzările și cota de piață în acest trimestru.”

În primul trimestru al anului 2020, automobilele 100% electrice Kia, e-Niro și e-Soul, au adunat 32% din vânzările totale ale automobilelor electrificate, reprezentând o creștere de la 22% în 2019. Modelele plug-in hybrid, inclusiv noile variante plug-in hybrid ale modelelor XCeed și Ceed Sportswagon, au înregistrat o creștere a popularității și adună acum 30% din vânzările totale ale automobilelor electrificate Kia.

De asemenea, Kia e-Soul a câștigat recent premiul ‘World Urban Car’ în cadrul competiției ‘World Car of the Year awards 2020’, o distincție care este de așteptat să genereze un interes suplimentar pentru gama de produse electrificate Kia. Modelul  Telluride, comercializat în America de Nord și pe alte câteva piețe globale Kia, a câștigat marele premiu ‘World Car of the Year 2020’.

Gama celui mai bine vândut model Kia a înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor pe parcursul primului trimestru al anului. Vânzările familiei modelului Ceed - compusă din modelele Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed, și XCeed - au crescut cu 18.8% în primul trimestru, la 29.664 unități vândute. În condițiile în care toate modelele individuale ale familiei rămân populare în Europa, creșterea suplimentară a vânzărilor a fost susținută de lansarea noului model XCeed, în a doua jumătate a anului 2019 și noile variante plug-in hybrid la începutul anului 2020.

După familia Ceed, modelele Sportage (23.011 unități vândute), Niro (16.010 unități vândute), Stonic (15.115 unități vândute) și Picanto (13.639 unități vândute) completează lista celor cinci cele mai bine vândute automobile Kia în Europa.

*Sursa: ACEA, UE + țările EFTA + UK


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Motors Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Motors Europe
Kia Motors Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Motors Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 30 de piețe de comercializare din Europa.

Despre Kia Motors Corporation
Kia Motors Corporation (www.kia.com) - un producător auto de clasă mondială a fost fondată în 1944 fiind cel mai vechi producător de vehicule cu motor din Coreea. Cele peste 3 milioane de autoturisme Kia sunt produse anual în 14 fabrici de producție și asamblare din cinci țări și sunt comercializate printr-o rețea de distribuitori și dealeri ce acoperă aproximativ 190 de țări. Astăzi, Kia are peste 52,000 de angajați la nivel mondial și venituri anuale de peste 49 miliarde USD. Este sponsorul principal al turneului de tenis Australian Open și partenerul auto oficial al FIFA - organismul de conducere al FIFA World Cup™ și UEFA Europa League, cea mai mare competiție a cluburilor profesioniste de fotbal din lume și partener principal al League of Legends European Championship 2019. Sloganul brand-ului Kia Motors Corporation - "The Power to Surprise” (Puterea de a surprinde) - reprezintă angajamentul global al companiei de a surprinde prin experiențe incitante ce depășesc orice așteptare.


Pentru mai multe informații despre Kia Motors și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.